Kalki Ribbon – wyjaśniamy

Będąc w sklepie, kiedy bierzesz do ręki artykuł na co zwracasz uwagę? Odpowiedź jest prosta – na etykietę. To etykieta stanowi źródło informacji dla klienta, zacząwszy od nazwy produktu, poprzez skład, skończywszy na samej cenie. Badania wskazują na to, że poza reklamami samych produktów, na decyzję konsumenta wpływa samo opakowanie kiedy stoi przed regałem w sklepie. Tym samym szata graficzna, jakość druku etykiety są wyjątkowo istotne.

Etykieta, czy reklama?

Na przestrzeni lat, druk znacząco się rozwinął i mamy dosyć duży wybór w tej kwestii. Pojawiły się choćby kalki termotransferowe, zwane także kalkami ribbon. Są to cienkie, wykonane z poliestru folie, które pokrywa się odpornym na wysokie temperatury materiałem. Tym sposobem tworzone są tabliczki znamionowe, kartony lub też etykiety termotransferowe. Do takich wydruków używa się taśm w kolorze czarnym, złotym, czerwonym, zielonym bądź niebieskim. Kalki Ribbon nawija się na specjalne gilzy, a średnica ich to cal lub pół cala. Wyróżnia się również trzy rodzaje kalek – woskową, żywiczną oraz woskowo-żywiczną. Wosk stanowi podstawowy składnik. Jego zaletą jest szybkość wydruku przy niskim zużyciu głowicy drukarki. Niestety nie jest on odporny na warunki atmosferyczne, tym samym jest wykorzystywany jest jedynie do druku kodów kreskowych. Kalki żywiczne, charakteryzują się wysoką jakością i odpornością wydruku. Sprawdzają się bardzo dobrze przy wydruku małych czcionek i zdjęć w dużej rozdzielczości. To wszystko sprawia, że potencjalny producent ma duży wybór w kwestii doboru odpowiednich materiałów do produkcji etykiet i opakowań produktów. Konieczne jest znalezienie złotego środka pomiędzy finansami a jakością, co nie należy do prostych wyborów. Produkt musi się dobrze prezentować, jednakże wydając zbyt dużo na samo opakowanie, może się to okazać nieopłacalne. Poza aspektami jakościowymi ważne są również aspekty wizualne.

Przekaz na etykiecie

Nawet najwyższej jakości druk nie uratuje złego projektu wizualnego. Przekaz na etykiecie musi być prosty, jednocześnie zawierając wszystkie niezbędne wiadomości. Prostej recepty na sukces produktu niestety nie ma, jednak dobierając odpowiednią do produktu technologię druku oraz projektując przyciągające wzrok opakowanie możemy liczyć na zainteresowanie produktem w sklepach.